Εγγραφή: Αναρτήσεις | Σχόλια |
buy essay
buy essay

Κατηγορία: ΟΜΙΛΙΕΣ

Ομιλία για τα ομόλογα

Παραφράζοντας την Ρωμαϊκή ρήση που έλεγε ότι η γυναίκα του Καίσαρα δεν πρέπει μόνο να είναι τίμια αλλά και να φαίνεται, θα έλεγα ότι στην σημερινή Δημόσια ζωή το ήθος γενικότερα, προ πάντων όμως η διαχείριση του Δημόσιου χρήματος, δεν πρέπει μόνο να είναι κάτι το δεδομένο αλλά και κοινή πεποίθηση στην κοινωνία.

Σε αξία δεν υπολείπεται το ένα του άλλου. Εάν δεν υπάρχει εντιμότης και διαφάνεια, στο μέγιστο βαθμό, τότε οι πρωταγωνιστές του Δημόσιου βίου που είμαστε προ πάντων εμείς οι πολιτικοί, ήμαστε ανάξιοι της τιμής που μας κάνει ο λαός να τον εκπροσωπούμε. Εάν πάλι με ενέργειες και παραλήψεις μας προσπαθούμε το άσπρο να το κάνουμε μαύρο, αναδεικνύοντας σε μείζονα θέματα ηθικής τάξεως ελάσσονα ή ανύπαρκτα προβλήματα, τότε το κακό που προξενούμε στην κοινωνία και την πολιτική ζωή είναι τεράστιο. Όταν μάλιστα αυτό γίνεται στα πλαίσια μιας απέλπιδος προσπάθειας είτε κάλυψης των δικών μας ανομημάτων, αναζητώντας εναγωνίως ετεροβαρείς συμψηφισμούς, είτε ως πέδηση στη διολίσθηση της διαρκούς μειούμενης κομματικής και προσωπικής απήχησης, τότε ο χαρακτηρισμός που αρμόζει είναι μικροπολιτική ιδιοτέλεια.

Από την ώρα δε που η συμπεριφορά αυτή γίνει πολιτική πρακτική, τότε σιγά – σιγά γίνεται φανερό, εμπεδώνεται η πεποίθηση, πως αυτό γίνεται σε αναπλήρωση της έλλειψης θέσεων, σταθερού πολιτικού λόγου και διάθεσης της απαραίτητης ενίοτε αυτοκριτικής. Βέβαια, εν τέλει το αλάνθαστο κριτήριο του λαού λειτουργεί και ο μετερχόμενος αυτήν την πολιτική είναι και ο περισσότερο ζημιωμένος. Και όσο ενωρίτερα το καταλάβει τόσο το καλύτερο και για τον εαυτό του, αλλά και για τον τόπο γενικότερα.

Είμαι υποχρεωμένος να κάνω αυτή την εισαγωγή διότι το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, έχει αναγάγει σε κυρίαρχο στοιχείο της αντιπολιτευτικής του τακτικής την υπερβολή, το ψεύδος, την συκοφαντία. Είναι ένας κατήφορος που, απ ότι φαίνεται, δεν έχει σταματημό. Και ενώ βλέπει ότι αυτή η τακτική είναι αναποτελεσματική, κατά το κοινώς λεγόμενο δεν του βγαίνει, επιμένει. Τι να πω μωραίνει ο κύριος ον βούλεται απωλέσαι; Ή ότι χρειάζεται ακόμη πολύς χρόνος στην αντιπολίτευση για να μάθει; άλλη εξήγηση δεν μπορώ να δώσω.

Συζητάμε λοιπόν σήμερα πρόταση για σύσταση εξεταστικής επιτροπής του ΠαΣοΚ για την υπόθεση των δομημένων, σύνθετων ομολόγων. Αλήθεια τώρα το θυμηθήκατε; επί μήνες τώρα την ίδια καραμέλα. Μόνο όσο είσαστε απασχολημένοι με τα εσωκομματικά σας προβλήματα, εκλογή αρχηγού, συνέδριο, εσωκομματικές εκλογές, αλληλοκατηγορίες ηθικής τάξεως, το σύνδρομο της σκανδαλολογίας ήταν σε ύφεση. Ζητήσατε την σύσταση εξεταστικής επιτροπής για την υπόθεση ZIEMENS. Προφανώς για να κουκουλωθεί. Όπως βλέπεται η ανεξάρτητη δικαιοσύνη σιγά – σιγά βγάζει λαγούς. Και θυμηθείτε κάτι. Θα γελάσει όποιος γελάσει τελευταίος. Ζητήσατε σύσταση εξεταστικής επιτροπής για τις υποκλοπές. Αντί να κάνετε την αυτοκριτική σας που στα τόσα χρόνια που κυβερνήσατε δεν θωρακίσατε την χώρα και δεν στελεχώσατε την ΑΔΑΕ, προσπαθείτε να επιρρίψετε τις ευθύνες στους παρακολουθούμενους. Και τώρα τα ομόλογα. Ενώ γνωρίζετε πολύ καλά πως αν υπάρχει, πρόβλημα και στην έκταση που υπάρχει έχει να κάνει με τις διοικήσεις των ταμείων, δεν ζητήσατε το αυτονόητο που ήταν ταχύτατη Δικαστική εκκαθάριση του προβλήματος και θεσμική θωράκιση των ασφαλιστικών ταμείων για το μέλλον κάνοντας και προτάσεις, αλλά αρχίσατε τις κωμικές θεωρίες περί συνωμοσίας με επικεφαλής τον πρωθυπουργό, με συμμετοχή υπουργών και τραπεζών, για μαύρο κομματικό χρήμα, βαλίτσες κ.α.

Όταν είναι δεδομένο ότι μέχρι τώρα, μετά από πολλές έρευνες από τρεις εισαγγελικούς λειτουργούς, τους κ. Λίογα, Πεπονή και Λέκκα, τον επικεφαλής της Εθνικής Αρχής καταπολέμησης της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες κ. Ζορμπά, τον εφέτη Ανακριτή που ορίστηκε από την ολομέλεια εφετών, οποιαδήποτε εμπλοκή πολιτικών προσώπων ή ύποπτος σχεδιασμός εις βάρος των ταμείων δεν προέκυψε. Άλλωστε, αν κάτι τέτοιο συνέβαινε θα είχε διαβιβαστεί ο σχετικός φάκελος στη Βουλή. Επί πλέον όμως, από την πληροφόρηση που υπάρχει ουδείς υπάλληλος της Γενικής Δ/νσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους έχει κληθεί ως κατηγορούμενος ή ύποπτος από τον εφέτη ανακριτή που έχει επιληφθεί της υπόθεσης. Ποντάρατε στην έρευνα του Βρετανικού FSA από την οποία όμως ουδέν για κυβερνητικά στελέχη ή την J.P.Morgan προέκυψε.

Υπάρχουν κύριοι συνάδελφοι κάποια αναμφισβήτητα δεδομένα, τα οποία όλοι γνωρίζουμε, ανεξάρτητα από το εάν κάποιοι κάνουν πως δεν τα γνωρίζουν ήτα παραποιούν, τα οποία συνεκτιμώμενα αντικειμενικά, ξεκαθαρίζουν την υπόθεση απόλυτα και εντοπίζουν τις όποιες ευθύνες και στην έκταση που υπάρχουν, για τι εγώ δεν θέλω να προκαταλάβω την Δικαιοσύνη, στο επίπεδο των Δ/νσεων των ασφαλιστικών ταμείων που αγόραζαν τα σύνθετα ομόλογα για τα οποία συζητάμε.

Όσο μπορώ συντομότερα θα τα αναφέρω.

(1) Κάθε χρόνο οι δανειακές ανάγκες του Δημοσίου ανέρχονται περίπου στα 35 δις € και στο μέγιστο μέρος καλύπτονται με την έκδοση ομολόγων. Αρμόδιοι φορείς για την έκδοση των ομολόγων είναι ο ΟΔΔΗΧ και η Δ/νση Δημοσίου χρέους του Γ.Λ.Κ. Η Δ/νση Δημόσιου Χρέους έχει αρμοδιότητα για τα αμυντικά δάνεια των οποίων απαγορεύεται από το νόμο η δημοσιοποίηση και για όλα τα άλλα η αρμοδιότητα ανήκει στον ΟΔΔΗΧ.

Η ανεξαρτησία αυτών των φορέων είναι πλήρης. Διαβάζω από την εισηγητική έκθεση του ν. 2628/1998, με τον οποίο συνεστήθη ο ΟΔΔΗΧ, την οποία υπογράφουν ο κ. Παπαντωνίου και ο κ. Παπαδόπουλος. ..…. « γι αυτό κρίνεται σκόπιμη η σύσταση νέου οργανισμού με την μορφή Ν.Π.Δ.Δ. ο οποίος θα είναι διοικητικά και λειτουργικά αυτόνομος και θα αναλαμβάνει ως εντολοδόχος του Ελληνικού Δημοσίου να διαχειρισθεί και να εκτελέσει αποτελεσματικά το πρόγραμμα δανεισμού»

Ο Υπουργός δεν παρεμβαίνει και να θέλει δεν μπορεί να απορρίψει εισηγήσεις της υπηρεσίας. Απλά ελέγχει αν οι υπηρεσίες λειτουργούν αποτελεσματικά και εξυπηρετούν το Δημόσιο συμφέρον.

Το Δημόσιο δε, δεν συναλλάσσεται με τον οποιοδήποτε – ασφαλιστικά ταμεία ή χρηματιστηριακές εταιρίες – αλλά με συγκεκριμένες 22 μεγάλες τράπεζες ελληνικές και του εξωτερικού που είναι οι επίσημοι διαπραγματευτές του Δημοσίου σύμφωνα με κοινή απόφαση του αρμοδίου Υπ. Οικονομικών και του Δ/του της Τράπεζας της Ελλάδος.

Η διαδικασία ειδικά της έκδοσης ομολόγων είναι καθαρά υπηρεσιακή και όχι πολιτική υπόθεση. Αμιγώς αυτοματοποιημένη και τεχνοκρατική διαδικασία.

Και εδώ γεννάται η εξής απορία. Αφού γνωρίζετε αυτή την διαδικασία για την οποία αποκλειστικά υπεύθυνα είναι τα στελέχη της Δ/νσης Δημοσίου Χρέους του Γ.Λ.Κ. και ΟΔΔΗΧ, που είναι σε ποσοστό 90% οι ίδιοι άνθρωποι που υπηρετούσαν επί δικών σας κυβερνήσεων, γιατί τους εκθέτετε και τους απαξιώνεται με τα όσα ισχυρίζεστε; Είναι έντιμοι και σοβαροί άνθρωποι. Οι περισσότεροι είναι μέλη της ΠΑΣΚΕ. Ο Δ/ντής του ΟΔΔΗΧ ήταν έμπειρο στέλεχος της Τράπεζας της Ελλάδος ο οποίος προήχθη από τον κ. Αρσένη το 1984 σε Δ/ντή εξωτερικού δανεισμού της Τράπεζας της Ελλάδος.

(2) Τι είναι το σύνθετο ή δομημένο ομόλογο

Είναι το ομόλογο με εγγυημένο κεφάλαιο, εγγυημένο επιτόκιο τα δύο πρώτα χρόνια και ένα σύνθετο επιτόκιο για τα επόμενα χρόνια. Ακούστηκαν χαρακτηρισμοί όπως σάπια, αμαρτωλά κ.α. Ο επικιέστερος χαρακτηρισμός είναι επιπολαιότης και ανευθηνότης, να χαρακτηρίζονται ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου αμαρτωλά και σάπια. Κατ΄ αρχάς το Ελληνικό Δημόσιο μέσω του ΟΔΔΗΧ είχε εκδώσει την περίοδο 2004-2007 άλλα 7 σύνθετα ομόλογα συνολικής αξίας περίπου 1,8 δις €. Όταν εκδόθηκαν αυτά ουδείς συγκινήθηκε. Παγκοσμίως κυκλοφορούν αυτήν την στιγμή δομημένα ομόλογα αξίας πάνω από 800 δις €. Όμως κανείς δεν τα χαρακτηρίζει ούτε σάπια ούτε αμαρτωλά.

Την 7/11/2002, επί δικής σας διακυβέρνησης εγκρίθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών εισήγηση του Γεν. Δ/ντή του ΟΔΔΗΧ για αναβάθμιση των λεγόμενων σύνθετων… εκδόσεων αφού όπως έλεγε ο Γεν. Δ/ντής πρέπει να γίνουμε ενεργή στο είδους αυτού του δανεισμού. Ένας λόγος είναι πως η προσφορά δημιουργεί αυξημένη ζήτηση. Ένας επί πλέον λόγος είναι πως μία επιτυχημένη παρουσία σ΄ αυτόν τον χώρο ΑΝΕΒΑΖΕΙ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.

Βλέπετε τα άτιμα τα γραπτά μένουν. Και ήταν σωστό αυτό γιατί αυτές οι εκδόσεις έχουν πολλά πλεονεκτήματα και γι αυτό όλο καταλαμβάνουν μεγαλύτερο μερίδιο στη διεθνή αγορά ομολόγων.

Βεβαίως αν κάποιοι δέχονται να κάνουν συναλλαγές με τρίτους σε ασύμφορες ή πλασματικές τιμές, αυτό δεν μπορεί να είναι αντικείμενο ευθύνης των αρμοδίων υπηρεσιών διαχείρισης δημοσίου χρέους. Ούτε επί ΠαΣοΚ ήταν αντικείμενο ευθύνης του Υπουργείου Οικονομικών, όπως δεν είναι σε κανένα δημοκρατικό κράτος του κόσμου.

Οι τράπεζες εκδίδουν δικά τους τέτοια ομόλογα χωρίς να τις κατηγορεί κανείς. Η EUROBANK έχει εκδώσει περισσότερα από το Ελληνικό Δημόσιο. Το ίδιο και η ALPHA BANK. Μάλιστα τα ασφαλιστικά ταμεία έχουν αγοράσει 770 εκ. € αυτών και άλλων διεθνών τραπεζών. Δεν είναι αυτές αμαρτωλές επενδύσεις; Γιατί δεν διαμαρτύρεται κανείς. Από την κυβέρνηση του ΠαΣοΚ είχαν εκδοθεί τρία δομημένα ομόλογα κατά την περίοδο 1997-1999. ειδικότερα την 18/7/1997 ομόλογα 350.000.000 Γερμανικών Μάρκων. Την 21-5-1999 ομόλογα 70.000.000 € και την 3-6-1999 ομόλογα 110.000.000 €

Αυτό όμως που είναι απίστευτο είναι αυτό που συνέβη το έτος 2001 με το περίφημο ομόλογο Δρυ. Με διάφορες αλχημείες, με την χρησιμοποίηση υπερτιμημένων ισοτιμιών, με εκτός πάσης πραγματικότητας τραπεζικές προμήθειες εκατοντάδων εκατομμυρίων €, που όλα αυτά είχαν και την σχετική δόση ερασιτεχνισμού, κατάφεραν να εξαφανιστεί, κρυφτεί χρέος τριών τρις δρχ φουσκώνοντας το όμως το οφειλόμενο ποσό από 2,8 δις € σε 5.1 δις €. Φρόντισαν όμως τα τσακάλια του Υπουργείου Οικονομικών της εποχής εκείνης για το δομημένο αυτό ομόλογο που είχε εκδοθεί το 2001, οι πληρωμές να αρχίσουν να εκτελούνται από την άνοιξη του 2004 με ετήσια δόση 400εκ €. Για να μαθαίνει ο λαός ποιες αμαρτίες πληρώνουμε όλοι μας τώρα. Αυτά είναι τα σκάνδαλα – κακουργήματα που κάνετε ότι δεν τα θυμάστε.

Κάποιο είπαν: Γιατί δεν εκδώσατε ομόλογα με σταθερό επιτόκιο που είναι τα μόνα σίγουρα. Ουδέν αναληθέστερον τούτου. Και οι πρωτοετείς φοιτητές γνωρίζουν ότι όταν το επιτόκιο πέφτει τα ομόλογα αυτά κερδίζουν και όταν ανεβαίνει τα ομόλογα χάνουν.

(3) Ποια η ευθύνη του εκδότη όταν τα ομόλογα πάνε στην δευτερογενή αγορά;

Σε κανένα κράτος του κόσμου δεν είναι αρμοδιότητα κανενός Υπουργού Οικονομικών οι συναλλαγές επί τίτλων δημοσίου στην δευτερογενή αγορά, είτε επίσημη είτε ανεπίσημη. Αυτό δεν το λέω μόνο εγώ.

Η επιτροπή εποπτείας των βασικών διαπραγματευτών των ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου σε ανακοίνωση της σημειώνει ότι: ….. διεθνώς, όπως και στην Ελλάδα οι βασικοί διαπραγματευτές και κατ΄ επέκταση ο εκδότης δεν υποχρεούνται και δεν μπορούν να γνωρίζουν τις πιθανές μεταπωλήσεις των ομολόγων από τους θεσμικούς επενδυτές.

Χριστοδουλάκης Νικόλαος: Υπουργός Εθνικής Οικονομίας επί διακυβέρνησης ΠαΣοΚ. Σε συνέντευξή του στον Τύπο της Κυριακής την 1-4-2007 δήλωσε: ο εκδότης όταν τα ομόλογα πάνε στην δευτερογενή αγορά, δεν μπορεί να παρακολουθεί την λιανική τους διάθεση.

Επομένως η μόνη γνώση του Υπουργείου Οικονομικών ήταν ότι ο βασικός διαπραγματευτής του ελληνικού Δημοσίου που κατέβαλε ολόκληρο το ποσό των 280 εκ. € και όχι λιγότερα όπως ισχυριστήκατε ήταν η J.P.MORGAN. Aπό εκεί και πέρα για την τύχη των ομολόγων δεν υπάρχει καμία ευθύνη.

Ισχυρίστηκαν κάποιοι, δήθεν αφελώς, εδώ υπάρχει σκάνδαλο αφού τρεις μήνες νωρίτερα της εκδόσεως των ομολόγων η «ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ» γνώριζε ότι θα εκδοθεί και το διαπραγματευόταν με τα ταμεία. Η είναι αδαείς ή παριστάνουν τους αδαείς αυτοί που ισχυρίζονται κάτι τέτοιο αφού είναι ….γνωστό ότι η διαδικασία έκδοσης δομημένων ομολόγων γίνεται στην συντριπτική τους πλειοψηφία με ιδιωτική τοποθέτηση. Δηλαδή πρώτα εντοπίζονται οι ενδιαφερόμενοι και οι πιθανοί αγοραστές των ομολόγων και μετά εκδίδεται το ομόλογο, ανάλογα με τις δανειακές ανάγκες του εκδότη και τις επενδυτικές ανάγκες του πελάτη. Ακολουθείται δηλαδή η διαδικασία « εκδόσεως κατόπιν απαιτήσεως ενδιαφερόμενων επενδυτών».

(4) Ποια η ευθύνη της αγοράς των δομημένων ομολόγων από τα 13 Ασφαλιστικά Ταμεία.

Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πρώτα κάποια πράγματα.

Κατ΄ αρχάς οι διοικήσεις των ταμείων δεν ήταν αμιγώς διορισμένες. Συμμετείχαν σε αυτές εκπρόσωποι συνδικαλιστικών οργανώσεων, ασφαλιζομένων και εργοδοτών και οι αποφάσεις για αγορά των δομημένων ομολόγων των Δ.Σ. των ταμείων ήταν ομόφωνες.

Περαιτέρω τα ασφαλιστικά ταμεία για επενδύσεις σε ακίνητα και κινητές αξίες υπάρχει ο περιορισμός του 23% του ενεργητικού τους. Αρθ. 40 § 3 ν. 2676/1999. Για πάνω από το 23% απαιτείται κοινή απόφαση του Υπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας και του Δ/ντή της Τράπεζας της Ελλάδος. Ο περιορισμός αυτός ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ για τα ομόλογα.

Εκείνο όμως που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι ότι ουδεμία άδεια ή ενημέρωση οποιουδήποτε Υπουργού για τυχόν επενδύσεις απαιτείται. (ν. 2676/1999) Καταθέτω το από 6-5-2003 έγγραφο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων προς το ταμείο συνταξιούχων εφημεριδοπωλών και υπαλλήλων πρακτορείων στο οποίο αναφέρεται ότι……

Το συμπέρασμα είναι ότι η αγορά και πώληση ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου και βάση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου δεν υπόκειται στην έγκριση της κυβέρνησης. Είναι αποκλειστική αρμοδιότητα των Ασφαλιστικών Οργανισμών.

Αυτή η ελευθερία ίσως να έδωσε την δυνατότητα διαχρονικά σε κάποιους επιζήμιων για τα ταμεία επενδύσεων. Γι αυτό η ανάκριση έχει επεκταθεί πολύ πίσω και καλούνται να απολογηθούν και μέλη Δ.Σ. επί διακυβέρνησης ΠαΣοΚ.
Και ασφαλώς είναι πολύ ποιο ριψοκίνδυνη η επένδυση σε παράγωγα μετοχών που γινόταν επί ημερών σας από οποιαδήποτε επένδυση σε ομόλογο.

Σε κάθε περίπτωση εν τέλει ουδεμία ζημιά υπέστησαν τα ασφαλιστικά ταμεία αφού έγινε αναστροφή της πώλησης και εισέπραξαν περισσότερα απ΄ ότι αν είχαν επενδύσει σε σταθερά ομόλογα. Και είναι απορίας άξιο η πίεση που είχε ασκηθεί τότε από το ΠαΣοΚ να μη γίνει δεκτή η πρόταση της J.P.MORGAN για επιστροφή των ομολόγων.

Όμως λέξη δεν είπε κανείς για το γεγονός ότι ορισμένα ταμεία δεν είχαν κλείσει ισολογισμούς από το 1990 και μόνο τον Δεκέμβριο του 2006 υποχρεώθηκαν επί ποινή έκπτωσης να κλείσουν ισολογισμούς να καταθέσουν αναλογιστικές μελέτες και επιχειρησιακό σχέδιο. Γι αυτήν την παράλειψη πολιτική ευθύνη δεν υπάρχει;

Δεν χάσατε όμως την ευκαιρία να ψευδολογήσετε ισχυριζόμενοι ότι μειώθηκε η περιουσία των Ταμείων και υπήρχε κίνδυνος μη πληρωμής των συντάξεων, όταν μέσα σε μία τετραετία 2003-2007 η περιουσία των ταμείων αυξήθηκε από 21,826,925,940 € σε 34 δις. Αύξηση 42,5%

Αντίθετα εξ αιτίας των αμαρτωλών επενδύσεων σε μετοχές κατά την περίοδο 1999-2001 απωλέσθηκαν σχεδόν 2 δις €.

Χαρακτηρίσατε την J.P.MORGAN ως τον προνομιακό διαπραγματευτή του υπουργείου οικονομικών, όταν η εν λόγω τράπεζα είναι στην 15η θέση της κατάταξης των επίσημων διαπραγματευτών, και όταν η κυβέρνηση του ΠαΣοΚ μία εβδομάδα προ των εκλογών του 2004 είχε εκδώσει ομόλογα ύψους ΠΕΝΤΕ δις € με ανάδοχο την εν λόγω τράπεζα.

Ισχυρίζεστε ψευδολογώντας ότι τα ασφαλιστικά ταμεία ρευστοποίησαν ομόλογα σταθερού επιτοκίου για να αγοράσουν δομημένα.

Οι ισχυρισμοί κάποιων περί δήθεν παροπλισμού της επιτροπής ελέγχου και εποπτείας της Τράπεζας της Ελλάδος συνιστούν μέγιστη υποκρισία αφού η επιτροπή αδυνατούσε να λειτουργήσει ουσιαστικά λόγου έλλειψης επαρκούς θεσμικού πλαισίου διαχείρισης των αποθεματικών αλλά κυρίως διότι και αν λειτουργούσε δεν θα είχε καμία απολύτως αρμοδιότητα ελέγχου στις επίμαχες συναλλαγές, αφού οι επενδύσεις σε ομόλογα ρητά έχουν εξαιρεθεί με βάση το νομοθετικό πλαίσιο που είχε ψηφιστεί και μάλιστα τρεις φορές, από το ΠαΣοΚ.

Η κυβέρνηση μόλις έγινε αντιληπτό το πρόβλημα που δημιουργήθηκε από την αγορά των δομημένων ομολόγων, όχι από αυτή καθ αυτή την αγορά της συγκεκριμένης κατηγορίας ομολόγων, όσο εκ της πιθανολογούμενης διάπραξης αδικημάτων ένεκα επαχθών συμβατικών όρων, αμέσως παρέπεμψε την υπόθεση στην δικαιοσύνη. Ας μη δαιμονοποιούμε τα σύνθετα ομόλογα.

Εμείς δεν χαριζόμαστε σε κανένα. Και αυτή είναι η διαφορά μας. Εμείς παραπέμπουμε αμέσως στην δικαιοσύνη, εσείς λέγατε όποιος έχει στοιχεία να πάει στην δικαιοσύνη, την οποία όμως δεν δείχνατε να την εμπιστεύεστε, όπως συνεχίζετε και κάνετε τώρα.

(5) Πήραμε μέτρα θωράκισης της διαφάνειας στα Ασφαλιστικά ταμεία:

Έγινε για πρώτη φορά στην ιστορία του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης καταγραφή του συνόλου της κινητής και ακίνητης περιουσίας των Ασφαλιστικών οργανισμών για τα έτη 2004-2005 συμπεριλαμβανομένων και των ομολόγων κυμαινόμενου επιτοκίου, καταχωρώντας σε ειδική ιστοσελίδα στο διαδύκτιο το σύνολο των ακινήτων και των κινητών αξιών των φορέων κοινωνικής ασφάλισης.

Ψηφίστηκε από τον Μάρτιο 2007 ο ν. 3586/2007, ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο που κατοχυρώνει την αυτονομία και την διαφάνεια στα Ταμεία.

Ο ορισμός των προέδρων των Δ.Σ. υπόκειται στην έγκριση της Τράπεζας της Ελλάδος και της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενώ την πλειοψηφία των μελών του Δ.Σ. αποτελούν εκπρόσωποι των κοινωνικών εταίρων .

Αποφασίστηκε η πραγματοποίηση έκτακτων διαχειριστικών ελέγχων σε βάθος δεκαετίας για το σύνολο των πράξεων διαχείρισης της κινητής και ακίνητης περιουσίας των Ταμείων. Έτσι μόνο στο ΤΥΔΚΥ και ταμείο σύνταξης εφημεριδοπωλών προέκυψαν ζημιές ύψους 5,3εκ € από κακοδιαχείριση σε μόλις 12 συναλλαγές που έγινε ο έλεγχος.

Η υπόθεση που συζητάμε δεν είναι πολιτικό σκάνδαλο. Πιθανόν να διεπράχθησαν ποινικά αδικήματα από συγκεκριμένους ανθρώπους που λειτουργούσαν στα πλαίσια της αυτονομίας που τους επέτρεπε το θεσμικό πλαίσιο που είχατε δημιουργήσει. Και είναι πολύ πιθανόν να ήταν μια συνεχιζόμενη σε μεγάλος βάθος χρόνου παρόμοια παράνομη συμπεριφορά. Γι αυτό θα αποφανθεί η δικαιοσύνη.

Και ασφαλώς συμψηφιστικές λογικές εδώ δεν χωράνε. Γιατί δεν μπορούν να συγχωρεθούν ή να συμψηφιστούν τα σκάνδαλα των τρισεκατομμυρίων του πρόσφατου παρελθόντος. Χρηματιστήριο, ΔΕΚΑ, ΠΡΟΜΕΤ, ΑΤΕ, Ελληνική Ακτοπλοΐα, πρόστιμα από την Ε.Ε. εξ αιτίας κακοτεχνιών, Ολυμπιακά Έργα, κτηματολόγιο, το φαγοπότι στον Οργανισμό Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τα απίθανα δάνεια του ΕΟΜΜΕΧ με την εγγύηση του Δημοσίου. Αυτά σας βαραίνουν. Είναι πρόσφατα. Κάποιοι που πλούτισαν παράνομα είναι ανάμεσα σας ακόμη όπως είπε πρωτοκλασάτο στέλεχος σας.

Αυτούς να βρείτε. Εμείς όσοι παρανομούν τους ξεσκεπάζουμε, και τους στέλνουμε στην δικαιοσύνη. Αυτή που εσείς δεν εμπιστεύεστε ή φοβάστε.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Share

Αναρτήθηκε την Τρίτη, 20 Μαΐου, 2008 και έχει καταχώρηθεί στην κατηγορία ΟΜΙΛΙΕΣ. Μπορείτε να παρακολουθήσετε σχόλια για αυτή την ανάρτηση μέσω του RSS 2.0 feed. Μπορείτε να αφήσετε μια απάντηση , ή να κάνετε trackback από το site σας.

ΑΦΗΣΤΕ ΣΧΟΛΙO

ΑΚΟΛΟΥΘΑ ΜΕ ΣΤΑ SOCIAL NETWORK

ΑΡΧΕΙΟ

Polls

Σας αρέσει ο καινούργιος ιστότοπος

Δείτε αποτελέσματα

Loading ... Loading ...

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Αυγούστου 2017
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιουλ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

WebTV